تاریخچه لپ تاپ و بهترین آن ها

لپ تاپ

راهنمای مطالعه

  • مقدمه
  • اولین سری های لپ تاپ
  • ۱۰ تا از بهترین برندهای لپ تاپ
  • تاریخچه لپ تاپ

مقدمه

تعیین این که دقیقا چه لپ تاپی اولین لپ تاپ بوده سخت است. چون اولین سیستم های قابل حمل به هیچ وجه شبیه لپ تاپ های امروزی که تا شونده هستند و به راحتی روی پای شما جا می گیرد نبودند. کامپیوتری که توسط اکثر تاریخ شناسان این زمینه اولین لپ تاپ شناخته می شود، آزبورن ۱ است. کتاب نویس و برنامه نویس تایلندی آدام آزبورن، سازنده و پایگذار شرکت آزبورن کامپیوترز بود. این شرکت در سال ۱۹۸۱ آزبورن ۱ را ساخت. این سیستم یک کامپیوتر قابل حمل ۱۱ کیلویی بود که ۱۷۹۵ دلار قیمت داشت. صفحه نمایش این سیستم ۵ اینچ بود، دو عدد فلاپی درایو ۵٫۵ داشت و همچنین دارای مقدار زیادی نرم افزار بود.

این سیستم یک باتری هم داشت. متاسفانه این شرکت موفقیت زیاد نداشت و زود از بین رفت. در این مطلب علاوه بر معرفی بهترین برند های لپ تاپ نگاهی مختصر به تاریخچه لپ تاپ می اندازیم.

اولین سری های لپ تاپ (تاریخچه لپ تاپ)

  • سال ۱۹۸۱: اپسون اچ ایکس ۲۰ در ژاپن معرفی شد. یک کامپیوتر با باتری داخلی، دارای ۴ لایه ۲۰ تایی ال سی دی و یک پرینتر داخلی.
  • ژانویه ۱۹۸۲: تیم ژاپنی مایکروسافت با سرپرستی کازیهیکو نیشی و بیل گیتس، درباره ساخت یک سیستم همراه با صفحه ال سی دی شروع به فکر می کنند. پس از آن نیشی نمونه اولیه رادیو شک را عرضه می کند و ریتیلر تولید انبوه آن را بر عهده می گیرد.
  • سال ۱۹۸۳: رایدو شک تی آر اس ۸۰ مدل ۱۰۰ را روانه بازار کرد. یک لپ تاپ ۱٫۶ کیلویی که با باتری شارژ می شد و حالت قابل حمل مدل قبلی خود بود و به دلیل شکل تخت آن به مدل امروزی شبیه تر بود.
  • سال ۱۹۸۴: آی بی ام آی بی ام ۵۱۵۵ را معرفی می کند.
  • سال ۱۹۸۸: شرکت کامپک کامپیوترز اولین لپ تاپ با گرافیک وی جی ای را ارائه داد. کامپک اس ال تی ۲۸۶٫

بهترین برندهای لپ تاپ

  • Dell
  • Asus
  • Lenovo
  • Aplle
  • hp
  • acer
  • msi

۱۰ تا از بهترین برند های لپ تاپ

اپل

لپ تاپ اپل

اپل یکی از بهترین و لوکس ترین برند ها در لپ تاپ و گوشی است. برعکس سیستم های دگر، اپل با سیستم عامل مخصوص خود که از قبل روی همه سیستم هایشان نصب است به دست مشتری می رسد. اپل در مشخصه هایی مانند کمک به مشتری، کیفیت ساخت، سادگی کار، طراحی، قدرت و زیبایی بهترین برند می باشد. لپ تاپ های اپل با لوگوی نورانی اپل در پشت آن بسیار زیبا و بهترین نشان برای خودنمایی است.

دل

لپ تاپ دل

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ با پشتیبانی ویندوز هستید، پس حتما باید به سراغ لپ تاپ دل بروید. بیشتر لپ تاپ های دل با جیب شما دوست هستند و قیمت پایینی دارند. تمامی سخت افزار های دل ساده و قوی هستند ولی خیلی ها این را دوست ندارند. دلایل زیادی وجود دارد که دل را یکی از بهترین ها می کند. طراحی ساده، قیمت پایین و دوام بسیار بالا چندی از آن ها است. این برند تعداد کمی لپ تاپ دارد ولی این تعداد کم، مخصوصا سری اینسپیرون(inspiron) ارزش امتحان دارد.

لنوو

لپ تاپ لنوو

لنوو برند قدرتمندی در صنعت لپ تاپ است. قیمت های این برند کمی از رقیب های خود بیشتر می باشد ولی ازاینکه آن، برند لنوو در همه ی زمینه ها حرفی برای گفتن دارد. این برند بیشتر به خاطر لپ تاپ های بیزنسی خود معروف است که نه تنها قدرت بلکه انعطاف پذیری را نیز به ارمغان می آورد. این شرکت اخیرا گوشی هوشمند هم طراحی می کند و آن ها به خاطر باتری بسیار پر دوامشان معروف و محبوبند.

ایسوس

لپ تاپ ایسوس

این برند بیشتر برای این شناخته شده که نسبت به رقیبان خود قابل خرید تر است. بیشتر سخت افزار این شرکت، به صورت ایده آل هستند. که شامل پخش اچ دی، حافظه قوی و مادربورد قدرتمند می شود. زمانی وجود داشت که ایسوس حتی در لیست لپ تاپ های خوب هم جا نمی گرفت. اما با تنوع زیاد لپ تاپ های آن ها، الان در لیست برترین ها هستند. این شرکت لپ تاپ های گیمینگ فوق العاده عالی تولید می کند که بیشتر گیمر ها آن را به دیگر نسخه ها ترجیح می دهند. اگر نگاهمان را کلی تر کنیم می بینیم که فقط اپل است که نکات بیشتری نسبت به ایسوس دارد.

اچ پی

لپ تاپ hp

اچ پی یکی از قدیمی ترین برند های این شرکت است که محبوبیت قبل را ندارد و به اندازه قبل معروف نیست. به عنوان یک برند لپ تاپ، اچ پی خیلی بهتر از ایسر و ایسوس است. هم مقاوم تر و هم کارایی بیشتر. هرچند عمر باتری این برند مشکل بسیار بزرگی است و برای همین هم هست که بیشتر مشتری ها از آن دوری می کنند. جدا از لپ تاپ پرینتر و مانیتور آن ها هم ارزش خرید دارد.

ایسر

لپ تاپ ایسر

برند چینی لپ تاپ سازی ایسر بسیار قیمت پایینی دارد. شرکت های دیگر لپ تاپی از ایسر به خاطر خراب کردن بازار با قیمت های بسیار پایین لپ تاپشان متنفر هستند. اما این را با کیفیت پایین اشتباه نگیرید. این شرکت لپ تاپ های گیمینگ عالی و نوت بوک های خیلی خوبی هم دارند.

ام اس آی

لپ تاپ msi

این برند بهترین برای گیمینگ است. این برند ایده آل برای گیمر ها می باشد و برای افرادی که علاقه ای به کم خرج کردن ندارند هیچ محصولی ندارد. طراحی آن ها بسیار خارج از حالت عادی است و این یکی از چیز هایی است که باعث محبوب شدن آن می شود. همه محصولات این شرکت کارت گرافیک عالی دارند ولی به دلیل کم بودن تنوع مدل های آن اخیرا فروش کمتری داشته اند.

مطالب مرتبط:

  • شما عزیزان می توانید برای مطالعه مطالب بیشتر به وب سایت panapc.ir مراجعه کنید.
  • همچنین شما می توانید برای خرید انواع لپ تاپ و تجهیزات لپ تاپ به این قسمت از panapc.ir مراجعه کنید.

منبع:

techradar.com

کارشناس پانا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 6