هواوی Y9 prime

huawei logo

راهنمای مطالعه

  • مقدمه
  • مشکلات کوچک هوآوی
  • مشکلات واقعی

مقدمه

هواوی Y9 prime

یکی از محصولاتی که جدیدا افکار عمومی را جذب خود کرده هواوی Y9 prime است. شرکت هواوی یک شرکت بزرگ در صنعت گوشی های هوشمند است. این شرکت مدت زیادی نیست که در کار است اما در این صنعت حرفی برای گفتن دارد. در این مطلب سعی داریم در مورد هواوی Y9 prime صحبت کنیم. در ادامه به بررسی ویژگی های این محصول می پردازیم:

باتری

باتری هواوی

یکی از زیبا ترین سورپرایز هایی که این گوشی دارد، عمر باتری بسیار طولانی آن است. صفحه ۶٫۵۹ اینچی این گوشی هوشمند، توسط یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری کار می کند. این یک باتری خوب است ولی هواوی Y9 prime یک گوشی خوب است و ترکیب این دو عمر باتری را باید به شما بدهد که از یک گوشی کوچک با باتری کوچک انتظار دارید. اما هواوی Y9 prime حتی از بیشتر از آن هم شارژ نگه می دارد. یکی از کاربرانی که با آن کار کرده می گوید: اولین تلاش من برای خالی کردن باتری آن بسیار طولانی بود. به نظر می آید این باتری نا کارا است.

من صبح آن را با شارژ کامل با خود به بیرون از خانه بردم. برای صبحانه یه یک کافه رفتم و پس از آن از دوربین آن استفاده زیادی کردم و پس از آن از آن کار های بیشتری کشیدم. زمانی که به خانه رسیدم، انتظار داشتم که شارژ آن به انتها رسیده باشد اما حدود ۸۰ درصد آن هنوز مانده بود. برای خالی کردن باتری آن من گوشی را در شارژ نزدم. پس از آن به مدت ۲ روز دیگر از این گوشی استفاده کردم تا بالاخره شارژ آن به ۵ درصد رسید. این یعنی ۳ روز بدون هیچگونه شارژ شدن یا برنامه استفاده بهینه از شارژ.

دوربین

Y9 prime camera

دوربین پشت هواوی Y9 prime از سه دوربین تشکیل شده. یک دوربین ۱۶ مگا پیکسلی اصلی، یک دوربین ۲ مگا پیکسلی برای تشخیص عمق و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی پهن. این شاید یک ایده جدید نباشد، ولی با قیمت پایینی که این گوشی دارد بسیار جالب است که این ویژگی را دارد. دوربین جلوی هواوی Y9 prime حتی از این هم جالب تر است.

هواوی Y9 prime دوربین جلوی خود را درون خود جا می دهد و زمانی که به آن احتیاج داشته باشید به بیرون می آید. این دوربین ۱۶ مگا پیکسل توان دارد. نکته مثبت این کار این است که دیگر فضای گرفته شده توسط دوربین جلو در بالای صفحه شما از بین می رود و تمام صفحه می تواند یک نمایشگر جالب باشد. اگر نگران شکستن آن هستید، هواوی گفته که این دوربین ۱۰۰۰۰۰ باز و بسته شدن را تحمل می کند و تا ۱۵ کیلوگرم نیرو آن را نمی شکند. همچنین یک تکنولوژی هوشمند در هواوی Y9 prime وجود دارد که اگر دوربین جلو در حالت بیرون حس کند که گوشی در حال افتادن است، خودش را به داخل می کشد تا صدمه نبیند.

این ایده برای دوربین واقعا زیباست. اما تنها چیزهای که کمی زیبایی این گوشی را کمتر می کند، تکه پایینی آن و لبه های آن است. جدا از این دو هواوی Y9 prime طراحی بسیار زیبایی دارد. اما با این همه خوبی چرا هواوی Y9 prime به این اندازه ارزان است؟ یکسری دلایل برای آن وجود دارد.

مشکل های کوچک

Y9 prime camera

هواوی Y9 prime برای اجرای برنامه ها هیچگونه مشکلی ندارد چون توان پردازشی بالایی دارد. ولی یک مشکلی که دارد این است که سرعت آن برای برخی برنامه ها کمی پایین است. همچنین دوربین ۳ تایی پشت آن در حالی که بسیار قدرتمند است، کمی با گرفتن برخی رنگ ها مخصوصا سفید مشکل دارد. دوربین ۲ مگا پیکسلی که برای تشخیص عمق گذاشته شده است نیز کمی جای پیشرفت دارد. جدای از این، دوربین هواوی Y9 prime عکس های بسیار عالی با کیفیت بالا می گیرد.

مشکلات واقعی

face recognition

مشکل بزرگی که همراه با دوربین جلوی مخفی می آید این است که شما از سیستم امنیتی تشخیص چهره نمی توانید استفاده کنید. این شاید برای برخی مورد خاصی نباشد، مخصوصا به دلیل اینکه خود گوشی یک سیستم قوی تشخیص اثر انگشت دارد، ولی یکی از دلایلی است که برخی بخاطرش به خرید این گوشی فکر نمی کنند.

بدون قابلیت بیسیم، فست شارژ یا NFC

fast charging

هواوی Y9 prime امتیاز بسیار بالایی برای باتری قدرتمند خود می گیرد، ولی زمانی که لازم داشته باشد شارژ شود، شما باید صبر زیادی داشته باشید چون قابلیت فست شارژ ندارد. پس بهتر است تمام باتری آن را خالی کنید و سپس آن را به شارژ بزنید. اکثر افراد گوشی خود را شب تا صبح به شارژ می زنند (که در برخی موارد صبح متوجه می شویم شارژر ما توی برق نبوده)، ولی در مورد این گوشی ممکن است تا صبح کامل شارژ نشود. همچنین نداشتن توانایی NFC برای افرادی که به آن عادت کرده اند می تواند مشکل بزرگی باشد.

ضد آب نبودن

huawei waterproof

یکی از چیز هایی که در همان استفاده اول متوجه آن خواهید شد، نداشتن قابلیت ضد آب و ضد خاک بودن است. برای همین ممکن است این که نتوانید زیر باران یا در حمام از آن استفاده کنید که  بسیار شما را از این گوشی خسته و نا امید کند.

مطالب مرتبط:

برای خواندن مطالب بیشتر به این بخش از وب سایت panapc.ir  مراجعه کنید.

همچنین شما می توانید برای خرید انواع محصولات تکنولوژی به این بخش از وب سایت panapc.ir مراجعه کنید.

منبع:

www.reviews.org

کارشناس پانا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

41 − 32 =