چگونه گوشی موبایل خود را تمیز کنیم؟

تمیز کردن گوشی

راهنمای مطالعه:

  1. ابزار و وسایل ضد عفونی کننده
  2. دستمال کلروکس
  3. ایزوپروپیل الکل
  4. استفاده از پارچه میکروفیبر
  5. استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن

طبق مطالعاتی که بر روی کاربران گوشی تلفن همراه صورت گرفته است باید بگویم که همه مردم روزانه بیش از ۵۰ تلفن همراه خود را بررسی می‌کنند و اطلاعاتتان را بررسی می کنند که تمام مردم دنیا یک الگویی مشابه در این زمینه دارد.

ضدعفونی کردن گوشی

این اعتیاد به گوشی تلفن همراه باعث شده که هر کاربر این تعداد چک کردن گوشی را داشته باشد اما باید بگویم در مکان هایی که رشد باکتری بیشتر از سایر نقاط است استفاده از تلفن همراه نیز بیشتر می شود که عبارتند از آشپزخانه‌ ها حمام یا مکان هایی که برای رشد باکتری بهترین شرایط را ایجاد می‌کند .

طبق مطالعاتی که کارشناسان انجام داده‌اند باید بگویم که تلفن همراه از توالت های معمولی نیز خطرناکتر می باشد و میزان کثیف بودن آن بیشتر از توالت می باشد همین موضوع بسیار نگران کننده است و می تواند خطرات جدی برای انسان داشته باشد و به همین دلیل شما می بایست هر روز تلفن همراه خود را تمیز کنید تا از هر خطری در امان باشید در این مقاله با ما همراه باشید تا از بهترین مواد ضدعفونی کننده و روش های ضدعفونی کردن تلفن همراه تان را به شما آموزش دهیم تا از هر نوع آسیبی در رابطه با میکروب های روی تلفن همراه در امان بمانید.

ابزار و وسایل ضد عفونی کننده:

ضدعفونی کردن گوشی

 مطمئنا همه شما با روش های ضدعفونی کردن و تمیز کردن تلفن همراه خود به صورت کامل آشنا هستید  ولی باید بگویم برای این ضد عفونی کردن شما مستلزم استفاده از پاک کننده های خانگی و سفید کننده و پاک کننده ها نیستید.

۱- دستمال کلروکس

دستمال کلروکس

 برای اینکه بهترین روش ضدعفونی کردن گوشی تلفن همراه با پارچه را به شما معرفی کنم بهترین روش استفاده از کلروکس می باشد که برای ضدعفونی کردن تلفن همراه بسیار موثر می باشد و البته شرکت های طراح گوشی ‌های همراه این دستمال را به شما معرفی کرده اند.

باید بگویم که مواد شیمیایی که در آن به کار رفته شده است کمتر می باشد و برای سلامتی انسان خطر کمتری دارد توجه داشته باشید اگر از ضد عفونی کننده ی معمولی که در خانه هر کسی پیدا می شود برای ضدعفونی کردن تلفن همراه خود استفاده کنید به سلامت خود آسیب می زنید پس از ضدعفونی کننده کلروکس برای این منظور استفاده کنید تا خطرات جانبی برای شما کمتر باشد.

۲- ایزوپروپیل الکل

ایزوپروپیل الکل

خیلی از افرادی که در زمینه ضدعفونی کردن تلفن همراه خود حساس هستند از ایزوپروپیل الکل استفاده می کنند که یک محلول ۷۰ درصد الکل می باشد

معایب استفاده از الکل برای تمیز کردن گوشی

استفاده از آن می تواند عمر گوشی تلفن همراه را پایین بیاورد و حتی به آن آسیب بزند.

روش ضد عفونی کردن گوشی با الکل

در صورتی که نیاز به ضد عفونی کردن گوشی تلفن همراه به وسیله الکل را دارید حتماً از یک پارچه تمیز استفاده کنید به نوعی که پارچه را به الکل آغشته کنید و غیر مستقیم به تلفن همراه خود نزدیک کنید و فرایند ضدعفونی کردن باید با مقدار کمی الکل انجام شود تا به صفحه ی تلفن همراه شما آسیب نرسد .

۳- استفاده از پارچه میکروفیبر

پارچه میکروفیبر

پارچه ی میکروفیبر برای ضد عفونی کردن تلفن همراه،  مورد دیگری که در رابطه با ضد عفونی  کردن تلفن همراه به کار شما می آید استفاده از پارچه ها و دستمال های کاغذی می باشد.

استفاده از این موارد می‌تواند کمی به تمیز بودن گوشی تلفن همراه شما کمک کند ولی نمی تواند به صورت کامل باکتری ها و کثیفی های روی گوشی را از بین ببرد و یا ممکن است شما از  پارچه های ضخیم استفاده کنید و به صفحه گوشی آسیب بزنید و همین دلیل می بایست از موادی استفاده کنید و پارچه ‌ای را به کار ببرید که نرم باشند و ضخیم بودن آنها نیز به تلفن همراه آسیب نزند.

استفاده از پارچه ی میکروفیبر کمک بگیرید تا در کنار اینکه تمام باکتری های تلفن همراه شما را از بین می برد در طول عمر تلفن همراه شما بسیار موثرمی باشد پارچه ی میکروفیبر در همه داروخانه‌ ها پیدا می شود و شما برای تمیز کردن عینک خود نیز می توانید از این پارچه کمک بگیرید.

۴- استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن

گوش پاک کن

تمیز کردن سطح بیرونی تلفن همراه با کمک پارچه ها و محلول ضدعفونی کار راحتی می باشد اما برای اینکه بتوانید سطح حفره ها را تمیز کنید یا بین دکمه ها را از میکروب و باکتری ها تمیز کنید کار دشوار می شود.

بهترین گزینه برای این منظور گوش پاک کن است.

نکته مهمی که در رابطه با گوش پاک کن باید مد نظر قرار دهید این است که به هیچ عنوان در محافظ حساس مانند بلندگو ها برای تمیز کردن از آب استفاده نکنید به دلیل اینکه ممکن است آب قسمت های حساس تلفن همراه برسد و  به گوشی تلفن همراه آسیب بزند.

مایع ضدعفونی کننده مخصوص و بهترین گزینه است که می توانید گوش پاک کن را به این مایع ضدعفونی کننده آغشته کنید و سپس استفاده کنید.

کارشناس پانا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + = 27