راهنمای خرید موبایل

راهنمای خرید موبایل

راهنمای مطالعه

  • مقدمه
  • راهنمای خرید موبایل
  • انتخاب سیستم عامل
  • محدوده ی قیمت خود را انتخاب کنید
  • کدام ویژگی ها نیازتان را برطرف می کند
  • سیستمی که هم اکنون در اختیار دارید را بررسی کنید
  • در نظر بگیرد که چه برنامه هایی را لازم دارید
  • اندازه صفحه گوشی
  • گنجایش گوشی مهم است
  • قدرت دوربین
  • قدرت باتری

مقدمه

برای خرید یک گوشی هوشمند باید به موضوع ها و ویژگی های زیادی توجه کنیم. در اینجا لیستی از آن ها را در اختیار شما می گذارم. پس با ما همراه باشید با راهنمای خرید موبایل.

راهنمای خرید موبایل

  • انتخاب سیستم عامل
  • محدوده ی قیمت خود را انتخاب کنید
  • کدام ویژگی ها نیازتان را برطرف می کند
  • سیستمی که هم اکنون در اختیار دارید را بررسی کنید
  • در نظر بگیرد که چه برنامه هایی را لازم دارید
  • اندازه صفحه گوشی
  • گنجایش گوشی مهم است
  • قدرت دوربین
  • قدرت باتری

راهنمای خرید موبایل به شرح زیر است

انتخاب سیستم عامل

apple phone

بهتر است یکسری مشخصات مهم در باره سیستم عامل ها بدانیم. سیستم عامل آیفون یا همان آی او اس، برای راحتی کار، امنیت و سازگاری با دیگر سیستم های اپل شناخته شده است. اندروید با سازگاری با سرویس های گوگل، توانایی تغییر و معمولا قیمت پایین شناخته شده است. اگر در فروشگاه بتوانید کمی با گوشی ها برای امتحان کار کنید، می توانید بهتر و راحت تر سیستم عاملی که با شما سازگاری دارد را انتخاب کنید.

محدوده ی قیمت خود را انتخاب کنید

پول به ریال

آیفون ها معمولا قیمت بالاتری نسبت به رقیبشان یعنی اندروید دارند. در بین گوشی ها، آیفون و اندروید بیشترین قیمت ها را دارند. این در حالی است که ال جی و اچ تی سی و دیگر مدل ها، معمولا قیمت کمتری دارند. بهتر است سرویس تماسی خود را نیز از قبل انتخاب کنید. شما می توانید سیم کارت دائم یا شارژی بگیرید.

سیستمی که هم اکنون در اختیار دارید را بررسی کنید

لپ تاپ

اگر یک تبلت یا سیستم دارید، بهترین کار آن است که یک گوشی از همان شرکت خریداری کنید. برای مثال، لپ تاپ های اپل با گوشی های اپل بسیار سازگاری دارد. در عین حال در نظر داشته باشید که هر گوشی به هر سیستمی می تواند متصل شود. اگر کار شما با برنامه های مایکروسافت آفیس است، شما بهترین سازگاری را با گوشی های اندروید خواهید داشت. گرچه هم کالا های مایکروسافت و هم گوگل برنامه های معروف خود را برای سیستم عامل رقیب نیز می سازند.

کدام ویژگی ها نیازتان را برطرف می کند

اپلیکیشن

بعضی از گوشی ها یکسری برنامه خاص خود را دارند. ولی بعضی برنامه های پایه مانند جی میل، مرورگر ونقشه روی همه گوشی ها هست. آیفون ها برنامه های خاص سیری، اسکن اثر انگشت، چت فیس تایم و آی کلود را دارند که هیچ گوشی دیگری آن را ساپورت نمی کند. اندروید گوگل نو را داراست، ابزارک های صفحه اصلی را دارد و توانایی دانلود برنامه از اینترنت و نصب آن ها را دارد (یا همان نصب اپ های سوم شخص). اکثر گوشی های اندروید نیز امروزه اسکن اثر انگشت دارند.

در نظر بگیرد که چه برنامه هایی را لازم دارید

apple music

خیلی از برنامه ها مانند میکروساف آفیس و یا حتی اپل موزیک، هم اکنون برای همگی سیستم عامل ها موجود هستند. اما برخی دیگر مانند فیس تایم یا آی مسیج، مخصوص سیستم عامل خود هستند. پس باید به سایت هایشان مراجعه کنید و ببینید برنامه هایی که لازم دارید بر روی کدام سیستم عامل ها موجود هستند. هر برنامه معروف که در یک سیستم عامل موجود نباشد، حتما جایگزین آن موجود می باشد که بسیار به آن شباهت داشته باشد.

اندازه صفحه گوشی

موبایل

اندازه صفحه گوشی از یک گوشه تا گوشه دیگر اندازه گیری می شود. اندازه گوشی یک خصوصیت سلیقه ای می باشد. گوشی ها با صفحه های کوچک در جیب ما بهتر جا می شوند و معمولا ارزان تر هستند. ولی سایز بزرگ تر برای کسانی که فیلم زیادی می بینند بهتر است. آی فون سری اس ای را در گروه گوشی کوچک عرضه کرد و سری پلاس را برای صفحه بزرگ.

اندروید محدوده ی بزرگی از انداره ها را عرضه می دهد. برای مثال گلکسی اس مینی سایز کوچک و گلکسی اس سایز بزرگی از صفحه را دارند. مدل های بیش از اندازه بزرگ آن هم شامل گلکسی نت می شود. گوشی های جدید تر، سریع تر و قوی تر از سری های قبلی خود هستند ولی قیمت بیشتری هم دارند. گوشی های قدیمی تر با برنامه های جدید تر مشکل دارند.

برای کم تر خرج کردن یک راه خوب این است که چند سال پس از عرضه گوشی جدید صبر کنیم تا نوع های بعدی آن بیایند و قیمت قبلی کاهش یابد. همیشه بعد از عرضه یک محصول جدد، نسخه های قبلی آن کاهش قیمت شدیدی دارند. این را در نظر داشته باشید که تکنولوژی همیشه در حال پیشرفت است و هر مدل گوشی هوشمندی که خریداری کنید بالاخره قدیمی می شوند.

گنجایش گوشی مهم است

حافظه یک گوشی، که معمولا با گیگابایت نشان داده می شود، نشانگر این است که چه مقدار اطلاعات را می تواند در خود جا دهد. گنجایش یک گوشی تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. برای مثال ۱۶ گیگ حدس می رود که حدود ۱۰۰۰۰ عکس یا ۴۰۰۰ آهنگ در خود جای دهد. اکثر گوشی های اندروید، البته نه همه آن ها، توانایی افزایش حافظه خود را با استفاده از یک میکرو اس دی دارند. آی فون ها این توانایی را ندارند.

قدرت دوربین

دوربین موبایل

هرچند تمامی گوشی های هوشمند برای گرفتن عکس خوب هستند، کیفیت عکس های گرفته شده در هر گوشی متفاوت است. بهترین راه برای مقایسه کیفیت عکاسی گوشی ها، سرچ کردن نمونه عکس های گرفته شده با آن مدل گوشی است. هرچند فروشنده های گوشی فقط قدرت مگاپیکسلی یک گوشی را می گویند، خصوصیات دیگری مانند کارایی در نور پایین، روشنایی و کنسل کردن لرزش (نویز کنسلنگ) ویژگی های بسیار مهمی هستند. آی فون ها معمولا قدرت دوربین بالاتری دارند.

قدرت باتری

لوگو باتری موبایل

عمر باتری یکی از مهم ترین خصوصیات آن است. عمر باتری ها بین ۸ ساعت تا ۱۸ ساعت متفاوت است. برخی از گوشی های اندروید توانایی تعویض باتری دارند ولی هیچ یک از گوشی های آیفون این قدرت را ندارند. بعضی گوشی ها اندروید جدید قابلیت شارژ سریع را به گوشی خود اضافه کرده اند که می گویند این گوشی ها می توانند در ۳۰ دقیقه به ۵۰ درجه  شارژ برسند.

مطالب مرتبط:

  • شما می توانید برای خرید انواع محصولات در حوزه تکنولوژی به panapc.ir  مراجعه کنید.
  • شما می توانید برای خواندن دیگر مطالب مربوط به تکنولوژی به بلاگ پانا پی سی مراجعه کنید.

منبع:

https://www.digitaltrends.com/mobile/cell-phone-buying-guide/

 

کارشناس پانا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 55 = 59