مایکروسافت سرفیس

microsoft surface

راهنمای مطالعه

  • مقدمه
  • رخدادهای مایکروسافت
  • مدیر عامل مایکروسافت
  • گوشی (Microsoft surface duo phone)

مقدمه

microsoft

مایکروسافت طرفداران خود را با محصولات که قرار است امسال عرضه کند شوکه کرده است. این شرکت بیشتر بر روی محصولاتی که دو صفحه نمایش دارند تمرکز کرده است. لپ تاپ سرفیس نئو و گوشی هوشمند دوئو (Surface Neo laptop and the Duo smartphone)  که هر دو از اندروید استفاده می کنند.

رخدادهای مایکروسافت

microsoft surface press conference

مایکروسافت معرفی محصولات خود را بر رخداد های سالانه  که برگذار می کند انجام می دهد. در همان زمان بود که ورژن های ارتقاع یافته تبلت ها و لپ تاپ های خود را نیز معرفی کرد. این محصولات جدید به جای استفاده از پردازنده های اینتل که معمولا روی سیستم هایشان است، از یک تراشه کوالکام که بر اساس َARM طراحی شده اند استفاده می کند. تقریبا شبیه به آیپد و بیشتر گوشی های اپل. این سومین باری است که مایکروسافت از طراحی ARM استفاده می کند.

مدیر عامل مایکروسافت

Satya Nadella

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت گفت: با سری سرفیس تمرکز ما روی سه بخش متفاوت است. ما می خواهیم مردم همه دستگاهی و همه توانایی های دستگاه های مختلف را تجربه کنند. ما می خواهیم مرز های طراحی و عملکرد را جا به جا کنیم. همچنن تمرکز ما بر روی ماکسیمم خلاقیت و تولید بود. با این کارها سری سرفیس ۲ در ۱ به وجود آمد. امروز ما فصل بعدی از این سفر را با شما در میان می گذاریم. ما فکر می کنیم دهه ی بعدی درباره گسترش قدرت سازندگی و خلاقیت ما به عنوان انسان است.

جشنواره های مایکروساف با معرفی محصولاتی از شرکت های رقیب مانند اپل، آمازون و سامسونگ در جشنواره های خود دنبال می شود. این جشنواره ها باعث می شود که این کمپانی ها محصولات خود را قبل از عرضه به مشتریان خود معرفی کرده تا آن ها را برای خرید مشتاق کند.

گوشی هایی که در آینده عرضه می شوند

گوشی (Microsoft surface duo phone)

Microsoft surface duo phone

بزرگترین سوپرایز این رخداد یک گوشی هوشمند کوچک است که می تواند دو برنامه را در آن واحد در دو صفحه به هم متصل اجرا کند. نامش دوئو است و در فصل آخر ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شود. این اولین بازگشت مایکروسافت به دنیای گوشی از زمانی که گوشی ویندوز را سال ها پیش رها کرد است. مسئول کالا های مایکروسافت در همین باره گفت: هیچ اشتباه نکنید. این محصول سرفیس است. بر اساس این که شما چه اندازه روی گوشی های خود فعالیت دارید، روی این محصول دوبرابر بازدهی خواهید داشت.

این محصول قابلیت خم شدن ۳۶۰ درجه را دارد، و دارای دو صفحه ۵٫۶ اینچی است که زمانی که از آن استفاده نمی کنید، می توانید آن را کاملا خم کرده و ببندید.

گوشی (Microsoft surface Neo phone)

Microsoft surface Neo phone

مایکروسافت همچنین محصول دیگری را معرفی کرد که گفته شد درباره این محصول، خود شرکت مایکروسافت کمی شک داشت. مسئول محصولات مایکروسافت، آقای پانای گفت: در سال های گذشته این تکنولوژی ها و این شرکت با هم تمام تلاش شان را کرده اند تا یک محصول عالی و منحصر به فرد را تولید کنند. ولی در حالی که به آینده مایکروسافت فکر می کنیم به این نتیجه می رسیم که، در دنیایی که بیشتر موبایل در آن جا دارد، دنیایی که مرز بین خانه، زندگی و کار کمرنگ شده است، بهتر است این محصول تولید و استفاده شود. این محصول از دید من نسل بعدی تکنولوژی است. نئو سرفیس دو صفحه نمایش دارد که می تواند تا شود تا با هم یکی کار کنند.

کاراریی دو صحفه همزمان Neo

همچنین هر صفحه می تواند جداگانه کار کند. پس شما می توانید یک برنامه را در یک صفحه و برنامه دیگری را در صفحه دیگر اجرا کنید. یا شما می توانید یک برنامه را در طول هر دو صفحه اجرا کرده و از صفحه ایی بزرگ تر لذت ببرید. زمانی که تایپ لازم داشته باشید یک کیبورد سخت افزاری بیرون می آید که شما لازم نباشد تایپ لمسی انجام دهید. زمانی که به آن احتیاج نداشته باشید با آهن ربا به پشت آن می چسبد.

سیستم عامل و ضخامت شیشه

قطر این محصول ۵٫۶ میلی متر است و از نازک ترین LCD ممکن استفاده می کند ولی به وسیله شیشه محکم محافظت شده تا در برابر ضربه امن تر باشد. برعکس گلکسی فولد، این محصول در لولای خود فاصله ای انداخته تا بتوان بین دو صفحه اختلاف را دید. نئو سرفیس یک نوع سیستم عامل جدید را استفاده می کند که تا بحال روی این نوع سیستم ها نبوده. نام آن ویندوز ۱۰x است که جدا از توانایی اجرای دو برنامه همزمان را دارد، توانایی آوردن کیبورد در زمان نیاز و همچنین توانایی کار با قلم مخصوص را نیز دارد.

مایکروسافت (Microsoft pro X)

Microsoft pro X

مایکروسافت یک دستگاه دیگر که با برنامه کوالکام کار می کند را معرفی کرد. سرفیس پرو X. این لپ تاپ صفحه ایی ۱۳ اینچی دارد که مانند سرفیس پرو می تواند ۲ در۱ باشد که با یک کیبورد همراه عرضه می شود. این محول فقط ۵٫۳ میلی کتر ضخامت دارد و وزن کلی آن  حدود ۶۵۰ گرم است. مایکروسافت یک ویژگی جدید را نیز ارائه داد. یک قلم مخصوص لپ تاپ که در بالای خود لپ تاپ شارژ می شود. این یک پیشرفت بزرگ برای مایکروسافت است چون خیلی وقت بود که قلم خود را ارتقاع نداده بود.

مطالب مرتبط:

  • شما عزیزان می توانید برای مطالعه مطالب بیشتر به وب سایت panapc.ir مراجعه کنید.
  • همچنین ما عزیزان می توانید برای خرید انواع محصولات تکنولوژی به panapc.ir  مراجعه کنید.

منبع:

Cnbc.com

کارشناس پانا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21 − 15 =