نحوه ضد عفونی کردن لپ تاپ در زمان کرونا

laptop-clean

نحوه ضد عفونی کردن لپ تاپ در زمان کرونا

laptop-clean1

در این هنگام که شاهد شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح جهان به طور بسیار چشم گیری هستیم و احتمال سرایت و ابتلا به این بیماری در صورت هرگونه غفلت و سهل انگاری در رعایت اصول بهداشتی بالا می باشد لزوم بکارگیری و اتخاذ تصمیمات و تدابیر و راهکار های مناسب در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این اپیدمی در کشور و شهر و منطقه ای که محل زندگی و کسب و کارو فعالیت روزانه مان می باشد. در این مطلب ما قصد داریم نحوه ضد عفونی کردن لپ تاپ در زمان کرونا را برای شما بیان کنیم.

laptop-clean

بسیار مهم و ضروری بوده و همگام موظف بر رعایت اصول بهداشتی و رعایت پروتکل های اتخاذ شده از سوی مقامات و مراجع ذیصلاح هستند. یکی از مهمترین راه های انتقال این ویروس از طریق تماس فرد با سطوح آلوده به ویروس می باشد لذا بسیار ضرورت دارد که هر فردی شخصا با احساس مسئولیت پذیری در جهت رعایت کلیه اصول و نکات ایمنی و بهداشتی به مقابله با سرایت و واگیری این ویروس پرداخته و با بکارگیری ‌پایه ای از اقدامات ضروری بهداشتی در امور روزمره خود امکان ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. بسیاری از لوازم شخصی که بطور روزمره مورد استفاده قرار می گیرد می تواند منبع سرشاری از باکتری ها و ویروس های خطرناک کشنده و قابل واگیری و سرایت باشد لذا تمیزکاری و ضدعفونی کردن هر یک از این وسایل و لوازمات شخصی بسیار مهم بوده و ضرورت دارد.

ضد عفونی کردن لپ تاپ در کرونا

لپ تاپ یکی از چندین لوازمات شخصی هر فردی میتواند باشد که تمیز کاری و ضدعفونی کردن آن می بایستی با رعایت پاره ای از نکات ایمنی صورت پذیرد تا از ایراد خسارت و آسیب جدی نسبت به آن جلوگیری به عمل آید در ادامه قصد داریم تا آموزش مناسب و کاربردی را به منظور نحوه ضد عفونی کردن لپ تاپ تقدیم حضورتان کنیم.

نحوه ضد عفونی کردن لپ تاپ

laptop-clean

  1. شستشوی دست ها : اولین قدم شستشو و ضدعفونی کردن دستها با آب و صابون به مدت حداقل ۳۰ ثانیه می باشد .
  2. تهیه محلول ضدعفونی کننده : به جهت تهیه محلول مناسب ضدعفونی کننده و تمیزکننده دستگاه لپ تاپ می توانید در یک ظرف مناسب یک پیمانه آب گرم را با یک چهارم پیمانه الکل ۷۰ درصد مخلوط کنید.
  3. خاموش کردن لپ تاپ : لپ تاپ خود را خاموش نموده به طور کامل اتصال دستگاه لپ تاپ را با برق قطع نمایید . به گونه ای که حتی باتری لپ تاپ را نیز از دستگاه جدا کنید.
  4. خاموش و تمیز کردن لپ تاپ : پس از آماده سازی محلول ضد عفونی کننده مقداری پارچه نخی نرم و لطیف نیز تهیه نمایید. جهت ضد عفونی نمودن دستگاه لپ تاپ، توسط یک دستگاه قدرتمند دمنده و مکنده اقدام به پاکسازی گرد و خاک و غبار و آشغال های موجود در لا به لای صفحه کلید و نیز دریچه های تهویه خروجی و ورودی هوا به لپ تاپ نمایید. تکه ای از پارچه نخی نرم و لطیف را به محلول ضدعفونی مناسبی که آماده کردید آغشته نمایید تا حدی که مرطوب شود آنگاه به آهستگی بر روی صفحه نمایش لپ تاپ می مالیم سپس با استفاده از تکه پارچه نخی دیگری که خشک می باشد بر روی همان قسمت هایی که ضدعفونی کردیم می مالیم تا خشک شود با استفاده از تکه پارچه دیگری که به محلول ضد عفونی آغشته نمودیم روی سطوح صفحه کلید و کیبورد و تاچ لپ تاپ مالیده و همان اقدامات را تکرار می کنیم برای تمیزکاری و ضدعفونی فواصل لابه لای کلیدها در قسمت صفحه کلید و نیز گوشه های دستگاه لپ تاپ و منافذ دریچه های تهویه و عبور هوا می توانید از گوش پاک کن آغشته به محلول ضدعفونی نیز استفاده کنید.

laptop-clean4

نکته :

بهترین پارچه جهت تمیزکاری پارچه های میکروفیبر می باشند که قابل دسترسی و تهیه از مراکزی نظیر داروخانه ها و فروشگاه های عرضه لوازم بهداشتی می باشد .

مطالب مرتبط:

مهدیس جعفری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 40 = 42