انواع ماوس و ویژگی ها آن ها

موس گیمینگ

راهنمای مطالعه

  • مقدمه
  • موس همراه
  • چه موسی برای بازی بهتر است
  • سنسور ها ی موس
  • موس معادل ماوس می باشد
  • انواع موس برای بهترین ها

مقدمه

موس

در ساده ترین حالت، موس یک سخت افزار ساده شامل یک سنسور در زیر آن برای حرکت دادن نشانک، دو دکمه و یک اسکرول روی آن است که به شما اجازه این را می دهد که در صفحه آن را حرکت دهید. در حالی که خود موس شاید ساده به نظر بیاید، خرید آن بسیار متفاوت است. شما باید معیار های بسیاری مانند قیمت، طراحی یا حتی راحتی را در نظر بگیرید. پس لازم است قبل از اینکه به خرید بروید کمی در باره موس ها بدانید.

با گذر زمان انواع مختلفی از موس بوجود آمده است که هر کدام برای کار های مختلف و سیستم های مختلف است. پرکاربرد ترین نوع آن موس اصلی دسکتاپ است. این موس برای استفاده روی میز با یک سیستم یا لپ تاپ است. جدا از کلیک های چپ و راست (که در همه موس ها باید باشد) بعضی ویژگی های نرمال یک موس شامل یک اسکرول قابل کلیک در وسط و گاهی اوقات تعدادی کلیک برای انگشت شست در کنار آن است که به شما اجازه رفتن به صفحه بعدی یا قبلی در مرور گر را می دهد.

انواع موس برای بهترین ها

  • ماوس بی سیم  Logitech MX master 3

Logitech MX master 3

  •     بهترین ماوس گیمینگ Steel series rival 710

Steel series rival 710

  •    بهترین ماوس نسبت به قیمت Logitech G203 prodigy

Logitech G203 prodigy

  •    بهترین ماوس برای محل کار Microsoft intellimouse

Microsoft intellimouse

  • Razer deathadder V2

Razer deathadder V2

موس همراه

موس جیبی

موس های همراه، اکثر خصوصیات یک موس عادی را دارند ولی اندازه آن ها کوچک تر است تا به راحتی در جیب شلوار یا کیف لپ تاپ جا شوند. هرچند به همین دلیل کوچک بودن، موس های همراه برای بعضی از دست ها بسیار کوچک است. شما می توانید از آن ها برای کار های ساده و کوچک استفاده کنید. ولی استفاده زیاد از آن، به دلیل جا گرفتن نامناسب در دست، شما را اذیت می کند. ماوس های همراه اکثرا بی سیم هستند. پس بهتر است یک جفت باتری همراه خود داشته باشید.

چه ماوسی برای بازی بهتر است

موس گیمینگ

موس های مخصوص بازی تمامی خصوصیات یک موس عادی را به مرحله بعد می برند. دکمه های بیشتر، کیفیت حرکت و قدرت مانور بیشتر و همچنین راحت تر برای استفاده. بعضی موس های گیمینگ برای همه بازی ها استفاده می شوند. ولی برخی از آن ها مخصوص نوع خاصی از بازی هستند. بازی های شخص اول شوتر، بازی های استراتژی یا بازی های نقش آفرینی سازی آنلاین. اکثر موس های بازی خصوصیات مشترکی دارند. مانند سنسور های لیزری حساس، کلیک های بسیار نرم و سبک و اتصال دهنده های طلا کاری شده. موس های گیمینگ گاهی اوقات می توانند یک نرم افزار خاص برای خود داشته باشند تا روی سیستم شما دقیقا همانگونه عمل کنند که شما می خواهید. این گزینه را فروشنده های خاصی ارائه می دهند.

برای راحتی و سازگاری بیشتر، بعضی از موس های گیمینگ قابل تغییر هستند. قطعه های جداشونده برای وزن کمتر و یا قطعه هایی که می توان مکان آن ها را تغییر داد به راحتی پیدا می شوند. بعضی از مدل ها حتی از این هم فراتر رفته و توانایی هایی مانند تعیین ارتفاع و جایگاه پشت موس (که در کف دست قرار می گیرد) را به خریدار می دهند. برای افرادی که بازی نمی کنند این ها اضافی و بی دلیل هستند. اما برای افراد ماهر و گیمر، این ها لازم هستند. پیدا کردن موس ایده آل برای بازی، به سبک بازی شما بستگی دارد و به این موضوع  که آیا شما از هرگونه پیچیدگی بیشتر می توانید استفاده کنید یا نه.

بهترین موس ارگونومیک

موس ارگونومیک

موس های ارگونومیک همه اجزای موس را طوری جاگذاری می کنند که شما هیچ آسیب طولانی مدتی نبینید. آن ها دست شما را طوری بر روی موس قرار می دهند که شما هیچ گونه لرزش ناشی از فشار را نداشته باشید. موس های ارگونومیک ممکن است که عجیب به نظر بیایند و کمی طول می کشد تا شما به آن ها عادت کنید ولی بسیاری از مشکلات استفاده طولانی از موس های عادی را از بین می برند. بیشترین چیزی که باید برای مناسب بودن موس به آن توجه کرد اندازه آن است. ماوس نباید برای دستتان خیلی کوچک یا بزرگ باشد. وزن یک ماوس نیز قابل توجه است. بعضی افراد ترجیح می دهند ماوس آن ها سنگین باشد تا روی میزشان محکم بماند. برخی دیگر که اغلب گیمرهستند، ترجیح می دهند که ماوس سبک تر باشد تا قدرت مانور بالایی داشته باشد.

البته فقط اندازه و وزن مهم نیست. طراحی بدنه ماوس نیز می تواند آسیب های فراوانی به مچ و دست شما وارد کند. راحت ترین ماوس در دست شما و در گوشه ای که گود است جا می گیرد. ماوس نباید شکل تخت داشته باشد. بعضی ماوس ها استراحت گاه شصت دارند که شست شما را در خود جا می دهد تا فقط زمانی که به آن نیاز دارد آن را حرکت دهید.

اتصالات ماوس

USB-Type-A

ساده ترین راه اتصال ماوس به سیستم شما وصل کردن یو اس بی می باشد. اغلب ماوس ها با یک سیم به سیستم شما وصل می شوند و بدون نیاز به نرم افزار خاصی کار می کنند ( به استثناء برخی ماوس های گیمینگ ). ماوس های سیمی، برعکس ماوس های بی سیم، قدرت خود را از سیم یو اس بی می گیرند و دیگر نگرانی باتری وجود ندارد. اتصال سیمی برای بازی کردن جدی نیز بهتر است چون دیگر در وسط بازی باتری تمام نمی شود.

اگر شما آزادی بیشتر و سیم کمتری می خواهید، ماوس بی سیم بسیار عالی است. ماوس های بی سیم یکی از دو راه را برای اتصال به سیستم شما دارند. یا مستقیم به وسیله بلوتوث به سیستم شما وصل شده و داده ها را رد و بدل می کنند یا به یک گیرنده که به سیستم شما وصل شده متصل می شوند. هر کدام از این ها خوبی و بدی خود را دارند.

سنسورهای ماوس

موس گیمینگ

بیشتر ماوس های امروزه یکی از دو راه برای جهت یابی نوری را استفاده می کنند. اپتیکال ال ای دی، یا لیزر. ماوس های نوری مشکل کم تری با گرد و خاک و کثیفی دارند. همچنین کمتر بودن قطعات متحرک یعنی عملکرد بهتر و مشکلات کمتر. ماوس های اپتیکال یک نور پرداز ال ای دی دارند که در زیر ماوس هر لحظه عکس می گیرد و حرکت های تحلیل شده را تبدیل به حرکت نشانک بر روی صفحه تبدیل می کنند. این ماوس ها به نسبت دیگر ماوس ها مشکل کمتری با جدا شدن از سطح حرکت روی سطوح نا هموار دارند.

عملکرد ماوس های لیزری تقریبا شبیه اپتیکال هاست. ولی لیزری ها حساسیت و کیفیت بیشتری برای حرکت ماوس دارند. ولی مشکلی که دارند با سطوح زیرشان است. آن ها روی هر سطحی نمی توانند عمل کنند. ولی یک ماوس پد خوب این مشکل را حل می کند. برخی از ماوس ها نیز برای سازگار بودن بیشتر، دکمه ای روی خود دارند که حس گر ماوس را بین حساسیت بالا و پایین  حرکت می دهد. این ویژگی بسیار کاربردی است چون باعث می شود در همه شرایط بتوان بهترین عملکرد را داشت.

حال با در نظر گرفتن همه این ها، بهترین ماوس در هر بخش و به صورت کلی کدام است؟

  •    ماوس بی سیم  Logitech MX master 3
  •     بهترین ماوس گیمینگ Steel series rival 710
  •    بهترین ماوس نسبت به قیمت Logitech G203 prodigy
  •    بهترین ماوس برای محل کار Microsoft intellimouse

 و اما بهترین ماوس در کل و با در نظر گرفتن همه موارد:

  • Razer deathadder V2

مطالب مرتبط:

منبع:

کارشناس پانا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 5 = 5