برترین ماوس ها برای طراحان گرافیکی

بهترین ماوس برای طراحان گرافیکی

چه گروه هایی به ماوس مخصوص احتیاج دارند و چرا؟

از جمله گروه هایی که برای انجام کار خود به کامپیوتر نیاز دارند، طراحان، گرافیست ها و نقشه کش ها هستند. برای این گروه ها، مطمئنا کامپیوترهایی که دارای قلم هستند کاربرد و راحتی بیشتری دارند. اما در این میان طراحانی هم هستند که استفاده از ماوس را به قلم های دیجیتالی ترجیح میدهند. این کاربران زمان بسیار زیادی را با کامپیوتر می گذارنند و یکی از پر کاربردترین لوازمی که توسط آنها مورد استفاده قرار میگیرد ماوس ها هستند.

بنابراین برای این که بتوانند نیاز آنها را برطرف کنند، موس های مناسب کار طراحی، باید ویژگی هایی داشته باشند. در این مطلب با ویژگی های یک موس مناسب طراحی و چند مدل ایده آل برای این دسته از کاربران آشنا خواهیم شد.

برترین بتوس برای طراحان گرافیکی

درحالی که همیشه ارتقاء و بروز کردن مانیتور کامپیوتری که با آن کار می کنید اهمیت دارد و توصیه می شود، ابزار کوچکی که اکثراً آن را نادیده می گیرند، یعنی موس، نیز نباید فراموش شود.

مشخصات مهم برای طراحان چیست؟

دقت سنسور:

سنسور ماوس

دقت ماوس، اهمیت زیادی برای یک طراح دارد. هنگام برش زدن ها یا رسم شکل و انتخاب دقیق یک نقطه روی نقشه و از این جمله کارها، دقت بالای سنسور اهمیت بالایی برای طراح پیدا می کند. این موس ها امکان جابجایی های ریزنشانگر را برای طراح فراهم می کنند تا طراحی ترسیم شده از ظرافت بالایی برخوردار باشد.

ارگونومیک بودن و راحتی:

ارگونومیک بودن ماوس

به دلیل اینکه طراحان ساعات بسیار زیادی را با سیستم کار می کنند، اگر از ماوس درست استفاده نکنند، ممکن است به دستشان آسیب زیادی وارد شود. ماوس هایی که طراحی ارگونومیک دارند، به طوری برای دست طراحی شده اند تا دست به راحتی به روی آن جا گیرد و هیچ فشاری به دست وارد نشود. یکی از خصوصیات ارگونومیک بودن ماوس، داشتن یک استراحت گاه برای انگشت شصت است. این گونه از آسیب رسیدن به مچ دست نیز جلو گیری می شود. همانطور که در عکس بالا می بینید، ماوس های ارگونومیک می توانند طراحی های دور از ذهنی داشته باشند.

حال به بررسی برخی از بهترین ماوس ها برای طراحان بپردازیم:

1 . لاجیتک بیسیم performance

ماوس بیسیم پرفورمانس

مناسب ترین ماوس برای طراحان، که توسط اکثریت طراحان نیز توصیه شده است،  پرفورمنس بیسیم شرکت لاجیتک است که میتواند اکثر انتظارات طراحان را برآورده کند. Performance از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و ابعاد آن نیز به شکلی است که اکثر کاربران با سایز دست متوسط بتوانند از آن استفاده کنند.

بیسیم بودن این مدل نیز یکی از نقاط قوت آن است چرا که سیم میتواند برای یک طراح دست و پا گیر باشد. اما از سو دیگر، بییسیم بودن نیز مشکلاتی مانند تمام شدن باتری دارند. Performance با سنسور لیزری قدرت مند خود، میتواند بر روی سطوح مختلفی (حتی بر روی شیشه) کار کند.

دکمه های جانبی ماوس هم برای سوئیچ بین برنامه ها، وبگردی با سرعت بالاتر، زوم کردن و کار های دیگر تعبیه شده اند و کارایی بالایی دارد. این موس با سیستم عامل های ویندوز 7 تا 10، MacOS 10.5 یا ChromeOS سازگاری دارد. شاید بتوان گفت تنها مشکلی که این ماوس دارد، آن است که این موس برای کاربران راست دست طراحی شده است و انتخاب خوبی برای چپ دست ها نیست.

2 . ماوس جادویی اپل 2

ماوس جادویی اپل

اپل زمانی که با خلاقیت بالایی که دارد مدل Magic Mouse را وارد بازار کرد، به طور جدی وارد بازار تولید ماوس شد. Magic Mouse 2 اخرین نسل از این ماوس زیبا است که طراحی فوق العاده سبک و ساده ایی دارد. دقت بسیار بالای سنسور هایش، Magic Mouse 2 را تبدیل به یکی از مناسب ترین گزینه ها برای گرافیست ها و کاربرانی که دقت بالا برایشان اهمیت دارد، کرده است.

بخش بالایی این موس، از دستورات لمسی نیز پشتیبانی می کند و امکان اسکرول و چرخیدن در هر مسیری را به شما می دهد. هر چند شاید همین موضوع گاهی اوقات باب میل شما نباشد و دستورات لمسی در برخی مواقع کار شما را سخت کند. اما به هر حال مجیک ماوس، به خاطر داشتن سنسوری بسیار با کیفیت و طراحی نوآورانه، قطعا یکی از ماوس های مناسب طراحی است. مشکل این ماوس این است که تنها با کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل مک سازگاری دارد.

3 . Sclupt ارگونومیک مایکروسافت

Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse

یک ماوس لیزری و بیسیم خوش قیمت از شرکت مایکروسافت که ظاهر متفاوتی با دیگر ماوس های آرگونومیک دارد. Microsoft Sclupt Ergonomic که فقط با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد، دارای دقتی برابر 1000 dpi است. از نظر دقت سنسور، Sclupt نمیتواند با گزینه هایی مانند اپل رقابت کند اما بزرگترین نقطه قوت آن، طراحی آرگونومیک متفاوت آن است که باعث شده اگر با آن خوب ارتباط برقرار کنید، دیگر نتوانید با موس های معمولی کنار بیایید.

دیگر مطالب مربوط:

arman pishahang
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =