برای پیشگیری از کرونا چه دستگاه هایی ساخته شده است؟

دستگاه هایی برای پیشگیری از کرونا

برای پیشگیری از کرونا چه دستگاه هایی ساخته شده است؟

در این مطلب ما مطالبی درباره برای پیشگیری از کرونا چه دستگاه هایی ساخته شده است؟ گرد هم آورده ایم محققان شرکتی دانش بنیان در ایران درصدد برآمدند که در پی شیوع کرونا دستگاهی را جهت از بین بردن ویروس ها از سطوح و هوا طراحی و معرفی نمایند. حسب اظهارات محققان این شرکت دانش بنیان نحوه عملکرد این دستگاه بدین صورت می باشد که با استفاده از اشعه UV و UVC با طول موج ۲۸۰  نانو قادر به از بین بردن میکروارگانیسم ها و میکروب زدایی و ویروس زدایی از سطوح و هوا می باشد . البته محققان این شرکت خاطر نشان کرده اند که بدلیل خطرناک بودن استفاده از اشعه UV برای پوست بدن و چشم انسان در تولید این محصول کلیه موارد ایمنی جهت کاهش این خطرات به کار گرفته شده است با تجهیز دستگاه های تولیدی به تایمر و سنسورهای حرکتی در مواقع لزوم کار این اشعه UV را تا ۸۰٪ کاهش می دهد تا آسیبی به افراد در هنگام حضور در آن محوطه وارد نشود .
موارد استفاده از این دستگاه معمولا مکان هایی هستند که نمی توان در آن جا شستشو و ضدعفونی را با مواد و محصول ها انجام داد از جمله فضا ها و مکان هایی که می توان به آن ها اشاره کرد آسانسورها و نیز وسایلی نظیر خود پرداز ها و غیره می باشد .

 فناوری های نوین مقابله با کرونا

هوش مصنوعی

مرکز پژوهشی در دانشگاه جان هابکینز موفق به ساخت دستگاهی شد که به وسیله آن افراد می توانند پرونده افراد مبتلا شده را تحت نظر داشته باشند و همچنین این اطلاعات بدون وقفه بر روی گوگل شیت ثبت می شود و دارای نقشه ای است که بر روی آن تعداد افراد مبتلا شده، تلفات و بهبودیافتگان را نمایش می دهد.

هوش مصنوعی تشخیص دهنده مقدار شیوع کرونا

ربات

این هوش مصنوعی قادر به محاسبه میزان شیوع بیماری کرونا است روندکارش به صورت عمده وابسته به اطلاعاتی است که از بیمارستان میگیرد همچنین تا حدودی می تواند تشخیص دهد محل بعدی این بیماری کجاست و نیز توانایی تشخیص سرعت پخش بیماری را تحت نظر دارد و در اختیار مقامات می گذارد.

ربات کمکی

به دلیل اینکه امکان انتقال این بیماری از انسانی به انسان دیگری هست ربات هایی ساخته شده تا انتقال این بیماری را از شخصی به شخص دیگر کاهش دهد یکی از نمونه های این ربات ها به بررسی شرایط بیمار می پردازد که ارتباط بین دکتر و بیمار از طریق صفحه نمایشگر برقرار می شود از نمونه های دیگر میتوان به ربات ضدعفونی کننده اشاره کرد روش کار این ربات به این گونه است که با اشعه چراغ هایفرابنفش آلودگی هارو شناسایی و ضدعفونی می کند.

پهباد و تانک ها

پهباد

پهباد هایی نیز ساخته شده اند که در سطح شهر پرواز می کنند و به افرادی که تیازمند تجهیزات و توجه پزشکی هستند کمک و شناسایی اشان می کنند گفته شده است در مواردی این پهبادها به ارسال تجهیزاتی مانند آب و غذا و غیره می پردازند و مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین دستگاه های زمینی و هوایی ساخته شده اند که به مانند تانک هستند و تا ۵۰۰۰۰ متر مکعب را در یک ساعت پاکسازی می کنند و ریسک شیوع بیماری کرونا را کاهش میدهند.

نکته :

نکته قابل توجه دیگر این است که دستگاه فوق در محیط ها و مکان هایی تاریک کارآیی بسیار خوبی جهت ضدعفونی داشته به گونه ای که قادر می باشد ظرف مدت یک ساعت محیط را ضدعفونی و عاری از هرگونه میکروارگانیسم و ویروس زدایی کند . محققان شرکت های دانش بنیان ایران همچنین در حال تحقیقات و بررسی هستند تا بتوانند از طریق ارسال ارتعاشاتی با فرکانس های غیر مضر برای انسان در از بین بردن ویروس به نتایج قابل قبول برسند

مطالب مرتبط:

مهدیس جعفری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

92 − = 85