بهترین کیبورد متناسب با نیاز کدام است

کیبورد

راهنمای مطالعه

  • مقدمه
  • نحوه اتصال کیبورد ها
  • بهترین کیبورد های سال ۲۰۲۰
  • بهترین کیبورد های موجود متناسب با نیاز
  • کیبورد ارگونومیک
  • کیبورد به اصطلاح تنکیلس

مقدمه

کیبورد

همیشه دلیل خوبی برای خریدن یک کیبورد جدید وجود دارد. شاید کیبورد شما آخرین کلمه خود را تایپ کرده باشد. شاید آخرین خرده های نان در زیر آن باشد. شاید هم بعد از آخرین باری که بازی کرده ای از عصبانیت آن را شکسته باشید. در هر صورت اگر زمان خرید یک کیبورد جدید شده است بهتر است ویژگی های کیبورد ها را بدانید تا کیبورد ایده آل خود را پیدا کنید. مدل های جدید کیبورد تنوع بسیار زیادی دارند. از کیبورد های طراحی شده مخصوص تایپ تا کیبورد های ارگونومیک که دست شما را در آغوش گرفته و استرس و لرزش را از بین می برند. در ادامه با این مقاله  “راهنمای خرید کیبورد” همراه باشید.

بهترین کیبورد های موجود متناسب با نیاز افراد

  • بهترین کیبورد مکانیکی  Corsair K95 RGB platinum XT
  • بهترین کیبورد تنکیلس برای گیمر ها Steelseries Apex 7 TKL
  • بهترین کیبورد برای بازیکن های باتجربه Corsair K68 RGB
  • بهترین کیبورد ارگونومیک برای گیمر ها Kinesis freestyle edge RGB split mechanical

بهترین کیبورد های سال ۲۰۲۰

  1. Roccat Vulcan 120 Aimo
  2. Corsair K83 Wireless Entertainment Keyboard
  3. Topre Realforce 104UBS Silent variable
  4. Filco Majestouch-2 Tenkeyless
  5. Logitech Craft
  6. PFU Happy Hacking Professional 2 (HHKB2)
  7. Microsoft Modern Keyboard with Fingerprint ID
  8. Leopold Fc660c
  9. Unicomp Classic 104
  10. Das Keyboard Prime 13
  11. Logitech K780

نحوه اتصال کیبورد ها

کیبورد

ساده ترین راه اتصال یک کیبورد ( و اکثر سخت افزار های دیگر مانند ماوس) به سیستم، اتصال سیم یو اس بی به در گاه آن است. بجز کیبورد های گیمینگ اکثر کیبورد ها پس از اتصال به سیستم شروع به کار می کنند. یعنی وصل کردن سیم اتصال به سیستم تمام عملیاتی است که شما باید انجام دهید. کیبورد های گیمینگ نیز زمان اتصال به سیستم کار می کنند، ولی یک نرم افزار همراه آن ها است که به شما توانایی تغییر دادن رنگ بک لایت و یا برنامه ریزی دکمه های خاص را می دهد (در این باره کمی جلو تر توضیح می دهیم). برخی کیبورد های بازی ارزان تر هم ممکن است هیچگونه نرم افزاری نداشته باشند و برنامه ریزی آن ها یا از قبل و یا از طریق سخت افزار باشد.

جدا از متصل کردن کیبورد و دکمه ها به سیستم، سیم یو اس بی انرژی لازم برای کار کردن کیبورد را نیز فراهم می کند و احتیاج به باتری را از بین می برد. بعضی کیبورد های گیمینگ که دارای خصوصیات زیادی مانند دکمه های قابل برنامه ریزی یا نور بک لایت هستند، دو سیم یو اس بی دارند. یکی برای انتقال داده و یکی برای انتقال انرژی. از این رو به دو پورت همزمان وصل می شوند.

اگر آزادی بیشتری به همراه سیم کمتری در محیط کار خود می خواهید، کیبورد های بیسیم بهترین گزینه هستند. آن ها دو راه اتصال دارند. اتصال به یک یو اس بی کوچکی که به سیستم وصل است یا به وسیله بلوتوث مستقیما به سیستم متصل می شوند که هر دو خوبی و بدی خود را دارند. اما اگر می خواهید سیم کمتری روی میز باشد یا می خواهید کیبورد را از فاصله دور تری استفاده کنید، کیبورد های بیسیم گزینه خوبی هستند.

کیبورد های تنکیلس

tenkeyless gaming keyboard

همه کیبورد ها یک شکل نیستند! حتی بعضی از آن ها تنها شباهتی که به هم دارند دکمه های استاندارد و ترتیب آن ها  است. اکثر کیبورد های عادی، یک صفحه عدد دارند که اعداد ۱ تا ۹ به همراه بعضی دکمه های دیگر روی آن قرار دارند. این بخش باعث آسانی کار با اعداد و وارد کردن داده های عددی می  شود. کیبورد های به اصطلاح تنکیلس(Tenkeyless) این بخش را برای کم کردن اندازه کیبورد برداشته اند. هم اکنون دنیای بازی نیز بیشتر طرفدار کیبورد های تنکیلس هستند.

کیبورد های امروزی نیز بعضی ویژگی های عمومی برای صدا دارند مانند عوض کردن اندازه صدا، عقب یا جلو بردن و نگه داشتن یا پخش آن ها. برخی از آن ها هم دکمه های کاربردی دارند که زمانی که آن ها را نگه دارید، عملکرد بعضی دکمه ها تغییر می کند.

کیبورد ارگونومیک

ergonomic keyboard

یک ویژگی بسیار مهم ارگونومیک که باید به آن توجه کرد، توانایی تغییر زاویه است. این کار معمولا به وسیله دو تکه پلاستیک محکم در پشت کیبورد انجام می شود. این ویژگی در بیشتر لپ تاپ ها وجود دارد و برای آسیب ندیدن مچ ها و بازو باید از آن استفاده کرد.

یکی از خصوصیاتی که بسیار مهم است ولی کم کسی به آن توجه می کند، دکمه های کیبورد است. شاید اتفاقات که در زیر کلید ها اتفاق می افتد برای شما مهم نباشد، ولی فرق آن را احساس خواهید کرد. سه نوع آن سیلیکنی، قیچی و مکانیکی است.

روش های ساخت کلید های کیبورد

  • سیلیکنی
  • قیچی
  • مکانیکی

سیلیکنی

silicone keyboard

اکثر کیبورد ها حالت سیلیکنی هستند که از دو لایه سیلیکون گود شده تشکیل شده اتفاده می کنند. این نوع کلید ها یک حس نرم را زمانی که کلید ها را فشار می دهید به شما القا می کند. شما باید کیلد را تا پایین فشار دهید. چون کم فشار دادن آن سیلیکون را خمیده می کند و خراب می شود. این نوع کیبورد ها کارایی خود را بر گذر زمان از دست می دهند.

بعضی از کیبورد ها، کیبورد لپتاپ ها را کپی کرده اند. در حالی که بعضی از آن ها حالت سیلیکنی دارند، خیلی از آن  ها مدل قیچی هستند. که یک پایدارنده مکانیکی به هر کلید اضافه می کنند و یک مکنده زیر آن ها قرار می دهند تا هر کلید مسافت کمتری را طی کند.

قیچی

کیبورد های دکمه قیچی ایی به نرمی زیر دست حرکت می کنند و از کیبورد های سیلیکنی پایدار تر هستند.

کیبورد مکانیکی مورد علاقه گیمرها است

mechanical keyboard

خیلی از عاشقان سیستم، به دو نوع بالا علاقه ای ندارند و فقط کیبورد های مکانیکی را قبول دارند. این نوع کیبورد ها کمی پیچیده ترند. آن ها زیر هر کلید یک دکمه همراه با فنر دارند و هر کدام از کلید ها حس و صدای مخصوص خود را دارند. کیبورد های مکانیکی بازخورد تکنیکی بهتری نسبت به دیگر کیبورد ها دارند. برخی افراد شیفته صدای “تلق و تولوق” هستند. این مکانیزم دکمه و فنر زید کلید ها بسیار پایدار تر هم هستند. مشکل کیبورد های مکانیکی، فضای افق زیادیی است که اشغال می کنند. برای همین شما به فضای بیشتری روی دسکتاپ خود نیاز دارید.

مطالب مرتبط:

  • شما می توانید برای خواندن مطالب بیشتر در حوزه تکنولوژی به این لینک مراجعه کنید.
  • شما می توانید برای خرید کیبورد های مورد نیاز خود را به این لینک مراجعه کنید.

کارشناس پانا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

78 − 74 =