راهنمای خرید پاوربانک

پاوربانک

در صورتی که دستگاه هوشمندی مانند گوشی تلفن همراه دارید یا تبلت و یا گجت دیگری در اختیار دارد یکی از مهم ترین وسایلی که می‌بایست در مسافرت همراه شما باشد پاور بانک می باشد.

به دلیل اینکه تلفن همراه یا هر دستگاه گجت دیگری شارژ برقش خیلی زود تمام میشود و شما باید به یک منبع تغذیه گوشی تلفن همراه خود را متصل کنید تا فرایند شارژ انجام شود بهترین وسیله ای که در این زمینه معرفی شده است پاور بانک است که قصد داریم در این مقاله به کاربرد آن بپردازیم و ببینیم چه مزیت هایی دارد پس تا انتها همراه ما بمانید.

تعریف کلی پاور بانک

پاوربانک

یک وسیله ی کمکی برای شارژ کردن تلفن همراه می باشد که می تواند خودش را شارژ کند و شارژ خود را به انواع گجت ها بدهد که این انتقال شارژ از طریق کابل صورت می گیرد.

برخی از ویژگی های این دستگاه عبارتند از:

۱: فرایند شارژ به سرعت انجام می‌شود انتقال شارژ در هر شرایطی امکان پذیر است .

۲: می توان از پاور بانک به عنوان چراغ قوه استفاده کرد .

۳: پاور بانک برای هر گجتی مورد استفاده قرار میگیرد و فقط یک کابل usb مورد نیاز ایت تا شارژ انجام شود.

بهترین مزیتی که پاور بانک دارد این است که می تواند چندین بار یک تلفن همراه را شارژ کند و در مسافرت و در صورتی که کاربر نیاز به برق داشت و در محدوده برق قرار نداشت بهترین وسیله برای شارژ باشد.

اکثر پاور بانک  ها دارای خصوصیات مشابه هستند به عنوان مثال عمر همه پاور بانک ها تقریبا یکسان است اما در نگهداری برق در پاور بانک دسته بندی های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال:

۲۰ هزار و ۷۱۰ هزار میلی آمپر برای شارژ کردن باتری تلفن همراه متفاوت هستند. یعنی باتری ۱۰۰۰۰ فقط یکبار میتوان دوبار باتری تلفن همراه را شارژ کند که اصلی ترین تفاون در بین پاور بانک ها محسوب می شود.

نکته ی مهم در رابطه با پاوربانک این است که پاوربانک  گوشی را نمی توان برای لپ تاپ استفاده کرد و می بایست یا از برق مستقیم شهری برای این منظور کمک گرفت که باید مستقیماً به شارژ برق با ولتاژ ۲۲۰ ولت وصل شود یا به پاور بانک مخصوص خود لپ تاپ متصل شود

اما برای لپ ‌تاپ نیز پاور بانک هایی ارائه شده است که ولتاژ بالایی دارند و می‌توانند لپ تاپ را به خوبی شارژ کنند و شارژر آن را پر کنند از بهترین پاور بانک هایی که در زمینه شارژ برق گوشی تلفن همراه مورد استفاده ی کاربران قرار می‌گیرد پاور بانک هایی است که با انرژی خورشیدی شارژ می شوند.

پاور بانک سولار

پاوربانک سولار

ممکن است شما در یک مسافرت طولانی مدت باشید و شاید گاها نتوانید روزها به برق مستقیم وصل شوید از طرفی پاور بانک ها نیز باید به برق مستقیم وصل شوند تا بتوانند تلفن همراه یا لپ تاپ را شارژ کنند اما باید بگویم که پاور بانک  سولار اینگونه نمی باشد و شما فقط به انرژی خورشیدی نیاز دارید تا پاور بانک شما شارژ شود و برای آن برای تلفن همراه خود استفاده کنید.

با توجه به این که انرژی خورشیدی یک انرژی تجدید پذیر می باشد شما نگران مصرف برق نیز نخواهید بود.

پاور بانک هوشمند

پاور بانک هوشمند

دسته ی دیگر پاور بانک هوشمند هستند دلیل این نام گذاری برای این پاور بانک  ها اینست که تنها به مقدار مورد نیاز شارژ میشوند و بیشتر از نیاز ظرفیت باتری شارژ نمی شود که همین امر میتواند در طول  عمر باتری پاور بانک موثر باشد و البته قیمت آن نیز مناسب است .

ظرفیت برق پاور بانک با واحد میلی آمپر محاسبه می‌شود و کاربران برای اینکه بهترین پاور بانک  مورد نیاز را انتخاب کنند می بایست به مشخصات آن دقت کنند حتما نوع استفاده از پاور بانک را در زمان خرید مشخص کنید یعنی قصد دارید لپ تاپ خود را شارژ کنید یا تلفن همراه به دلیل اینکه ولتاژ هر کدام از این پاور بانک ها متفاوت است و در صورتی که شما اشتباه کنید می تواند به دستگاه شما آسیب بزند.

تعداد دفعات شارژ برای پاور بانک چند بار باشد؟

به عنوان مثال در صورتی که تمایل دارید ۵ بار گوشی تلفن همراه شما شارژ شود پاور بانک را تهیه کنید که ولتاژ شما برای شارژ ۵ بار تلفن همراه را داشته باشد و بتواند ذخیره کند که البته تمامی این موارد در مشخصات دستگاه بر روی جعبه پاور بانک نوشته شده است.

سخن پایانی

زمانی که برای خرید پاور بانک به فروشگاه مراجعه می کنید سوالات زیر را باید بپرسید:

۱: پاوربانک چه میزان شارژ نگه می دارد؟

۲: می تواند چند دستگاه را شارژ کند ؟

۳: پورت های پاوربانک چند تا هستند؟

البته باید مشخص کند که پاور بانک شما قرار است برای روشنایی محیط نیز استفاده شود یا خیر ؟ که در این صورت باید پاوربانک به چراغ قوه مجهز باشد.

کارشناس پانا
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

58 − 57 =