معرفی کابل افزایش طول

کابل افزایش طول

        راهنمای مطالعه:

  1. مقدمه کابل افزایش طول
  2. معرفی کابل های افزایش طول
  3. متراژ کابل های USB
  4. کاربرد کابل USB
  5. شکل ظاهر کابل افزایش طول
  6. انتقال برق به کمک کابل های افزایش طول
  7. هزینه کابل های افزایش طول

مقدمه:

با توجه به اینکه تکنولوژی وای فای و وایرلس برای انتقال اطلاعات امروزه یکی از پر کاربرد ترین خدمات می باشند استفاده از کابل ها بسیار کم شده است  ولی بیشتر شرکت هایی که مسائل امنیتی برای آنها اهمیت ویژه ‌ای دارد استفاده از سیستم سیم کشی و کابل برای آنها اهمیت دارد. به همین منظور در این مقاله در رابطه با کابل های افزایش طول و تجهیزاتی که برای این زمینه استفاده می‌شود توضیحات جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم  پس تا  انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

انواع کابل های افزایش طول

معرفی کابل های افزایش طول

کابل های افزایش طول در نوع USB برای انتقال اطلاعات نیاز به تقویت کننده دارد به دلیل اینکه این کابل ها در فاصله ۸ متر با توجه به ضخامت که دارند نیاز به تقویت کننده ندارد ولی بیشتر از این فاصله یعنی بیشتر از ۸ متر نیازمند استفاده از تقویت کننده هایی هستند که ولتاژ ۵۷ را برای آنها ایجاد کند تا در فرایند انتقال اطلاعات مشکلی ایجاد نشود. در اصطلاح تخصصی به این تقویت کننده های سیگنال های اکتیو می‌گویند.

شکل ظاهرکایل

متراژ کابل های USB

متراژی که می توان با کمک این کابل ها برای کابل USB ایجاد کرد و سرعت انتقال اطلاعات بدون مشکل انجام شود حداکثر ۵۰ متر می باشد که یکی از بهترین موارد استفاده در شرکت هایی می باشد که نیازمند طول کابل هستند.کابل هایی که به عنوان تقویت کننده استفاده می شوند مقدار ولتاژ برقی که برای استفاده دستگاه نیازمند است را تامین می‌کنند به همین دلیل برای این فاصله نیازمند استفاده از دستگاه های جانبی برای تامین برق مورد نیاز نخواهید بود.

کاربرد کابل USB

کابل افزایش طول

استفاده عمده این کابل ها برای مواردی می باشد که شما از پورت USB که به آن نیاز دارید فاصله زیادی داشته باشید و امکان این را نیز داشته باشید که دستگاه را به پورت نزدیک کنید به همین منظور شما می توانید از این کابل های اکتیو برای این انتقال اطلاعات و البته انتقال برق استفاده کنید اطلاعات را بدون نویز انتقال میدهد.

از جمله مواردی که می‌توان از این کابل افزایش طول استفاده کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • برای انواع کیبورد ها
  • فلش مموری ها
  • رم ها
  • موس ها
  • می توان برای افزایش طول و فاصله گرفتن از سیستم از کابل های افزایش طول یا اکتیو استفاده کرد.
  • مورد استفاده دیگری که برای کابلهای افزایش طول در نظر گرفته شده است این است که ممکن است شما یک سیستم pc داشته باشید و امکان دسترسی به پورت های پشت کیس را نداشته باشید. به همین منظور می توانید از کابل های افزایش طول برای این منظور استفاده کنید و فلش مموری یا موس یا حتی کیبورد خود را به این کابل متصل کنید و مشکل دسترسی به پرت های پشت کیس را نداشته باشید.

شکل ظاهرکابل ها

شکل ظاهر کابل افزایش طول

شکل ظاهری این کابل های افزایش طول نیز مانند پورت های usb سیستم ها می باشد  یعنی در یک طرف کانکتور و در طرف دیگر درگاه usb می باشد که میتواند ارتباط بین دستگاه و حافظه یا تلفن همراه را برقرار کند.

با توجه به اینکه برخی کابل های افزایش طول مجهز به usb-2 می باشند و از این استاندارد نیز پشتیبانی می کنند می توان برای افزایش طول کابل پرینتر نیز از این کابل استفاده کرد و پرینتر را بدون اینکه جا به جا کرد و یا سیستم خود را جابجا کنید می توانید با کمک این کابل ها ارتباط بین این دو را برقرار کنید و فرایند پرینت را انجام دهید.انتقال برق از طریق کایل ها

انتقال برق به کمک کابل های افزایش طول

زمانی که از این کابل ها برای انتقال برق و اطلاعات استفاده می شود مهم ترین دغدغه ای که کاربر دارد اینست  که اختلال یا نویزی در این انتقال اتفاق نیافتد باید بگویم با دارا بودن محافظ در این کابل ها شما اختلال یا نویزی را مشاهده نمی کنید و فرآیند انتقال اطلاعات بدون مشکل انجام می‌شود.

انواع کابل های افزایش طول

انواع کابل های افزایش طول

در رابطه با انواع کابل های افزایش طول در بازار نیز باید بگویم که در بازار انواع مختلفی از این کابل ها پیدا می شود و شما بسته به نوع استفاده خود می توانید هر کدام از این کابل ها استفاده کنید. به عنوان مثال شما نیازمند یک کابل خیلی قوی آلیاژ مس هستید که انتقال اطلاعات بدون کوچکترین نویز انجام دهد.

هزینه کابل های افزایش طول

کابل هایی با چنین مشخصاتی مطمعنا از هزینه بالایی برخوردار هستند و در صورتی که قصد استفاده از آنها در کابل کشی یک ساختمان را دارید باید هزینه ان را در نظر داشته باشید نوع دیگر کابل که شما خواهید کابل شما شیلد دار باشد یا خیر که این موارد می‌تواند هم در هزینه کابل و هم در انتقال اطلاعات تاثیر زیادی داشته باشد پس در ابتدا می بایست نوع استفاده خود را مشخص کنید

نکته : ممکن است شما یک کابل افزایش طول در اختیار داشته باشید و بخواهید به لپتاپ متصل کنید و فرآیند انتقال اطلاعات را انجام دهید.

 اما دستگاه شما این کابل را نشناسد و فرآیند کار ناقص بماند به دلیل کاهش جریان آمپر در طول سیم می باشد برای اینکه این مشکل را برطرف کنید نیازمند داشتن یک تقویت کننده هستید تا فرآیند انتقال اطلاعات در حالت استاندارد انجام شود و کاهش ولتاژ برق اتفاق نیافتد.

مطالب مرتبط:

راهنمای خرید پاوربانک

کارشناس پانا
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 1