چه تفاوتی بین یک کابلUSB معمولی و یک کابل USB Type C وجود دارد؟

کابل usb

راهنمای مطالعه

  • مقدمه
  • پشتیابنی از استاندارد جدید
  • صرفه جویی در فضا

مقدمه

USB-Type-A

اکثر دستگاه های الکترونیکی مانند لپ تاپ و سایر تجهیزات رایانه ای حداقل یک درگاه USB Type-A استاندارد را در بر می گیرند. بنابراین منصفانه است که بگوییم کابل اتصال USB مدت زمانی طولانی دارند. دستگاه های کوچکتر مانند تلفن های هوشمند، پاوربانک ها و هارد اکسترنال ها معمولاً برای صرفه جویی در فضای با ارزش، از کابل های USB Type B کوچکتر یا کابل های میکرو USB استفاده می کنند.

به طور ناگهانی اتصالات USB Type C یا USB-C همانطور که اکنون به آن ها ارجاع شده اند به عنوان یک راه حل یک اندازه مناسب برای شارژ و انتقال داده ها بین دستگاه ها قهرمان می شوند. سوال اینجاست که آیا کابل USB-C واقعاً بهتر از چیزی است که قبلاً استفاده کرده ایم؟ ما می خواهیم برخی از ویژگی های اصلی آن را در مقایسه با درگاه USB-A استاندارد بررسی کنیم.

پشتیبانی از استاندارد جدید

usb 3.1

اتصال USB-C از استانداردهای جدید هیجان انگیز جدید USB مانند USB 3.1 پشتیبانی می کند، که امکان انتقال اطلاعات بسیار سریع تا حداکثر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و USB PD را فراهم می کند که امکان انتقال قدرت را نیز فراهم می کند.

این کابل‌های پر قدرت حتی سریع تر شارژ می شود. در حال حاضر یک کابل اتصال USB استاندارد حداکثر ۲٫۵W نیرو را ارائه می دهد ( تقریباً برای شارژ تلفن شما با سرعت حلزون کافی است). در حالی که استاندارد USB PD که توسط USB-C پشتیبانی می شود می تواند ۱۰۰W قدرت عظیم را تحویل دهد یعنی بیش از حد کافی برای شارژ لپ تاپ. این پشتیبانی عظیم به نوعی دو طرفه است به این معنی که دستگاه های متصل هم می توانند قدرت را ارسال کنند و هم در همان زمان قدرت لازمه را دریافت کنند تا بتوانند از این طریق فعالیت شان را به اتمام برسانند.

USB-A از کابل فیزیکی بسیار بزرگتری نسبت به Type C برخوردار است. نوع C تقریباً به اندازه یک کابل میکرو USB است. بر خلاف نوع A نیازی به امتحان کردن و درج کردن آن ندارید. آن را بچرخانید و دوباره برای یافتن جهت گیری صحیح در هنگام برقراری ارتباط آن را یکبار دیگر امتحان کنید. زیبایی نوع C این است که می توان آن را به هر طریقی وارد سیستم مورد نظر کرد زیرا پین های کانکتور در هر طرف یکسان هستند.

صرفه جویی در فضا

hdmi

به جرات می توان گفت امروزه دستگاه هایی که تعداد زیادی پورت کانکتور متفاوت دارند از بین رفته اند. پورت های USB-C می توانند پروتکل های مختلفی را با استفاده از “حالت های جایگزین” پشتیبانی کنند که به شما امکان می دهد آداپتورهایی داشته باشید که می توانند انواع دیگر اتصالات را از درگاه USB خارج کنند. اکنون می توان درگاه های HDMI DisplayPort  ،VGA، هدفون و پاور را در یک نوع سیستم تغییر داد و به دستگاه ها کمک کرد تا نسبت به نسخه‌های قدیمی خود باریک تر و کارآمدتر شوند.

قابلیت همکاری

usb 2

کابل USB_C یکی از اتصال دهنده های مبهم است که منحصر به دستگاه های یک شرکت است. بیش از ۷۰۰ شرکت فناوری در طراحی و تصویب این کابل اتصال جدید از جمله نام های بزرگی مانند Apple Google، Dell، HP، Intel، Microsoft و Samsung همکاری داشته اند. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که کابل USB-C در یک سال آینده به یک ویژگی مشترک در دستگاه های الکترونیکی جدید تبدیل شود.

حتی اگر شما نمی توانید کابل اتصال USB-C را به صورت پورت متصل کنید، می توانید از یک آداپتور فیزیکی برای وصل کردن دستگاه های قدیمی تر به درگاه USB-C استفاده کنید. با این حال استاندارد زیرین سازگار با عقب است به این معنی که یک کابل اتصال دهنده استاندارد USB 3.0 با یک درگاه USB 2.0 قابل استفاده است اگرچه فقط در این حالت استاندارد USB 2.0 با سرعت و توانایی استاندارد قدیمی تر کار می کند.

واضح است که کابل USB-C یک کابل استاندارد جدید در حال ظهور برای قدرت و داده ها است. در اکثر دستگاه ها همه گیر خواهد شد. این دستگاه همچنین باعث ایجاد طیف وسیعی از آداپتورها برای انواع دیگر اتصالات خواهد شد زیرا دستگاه ها هنگام ورود به پورت ها به صورت باریک تر و ساده تر می شوند.

اتصال دهنده Bulgin 4000 Series C Type

Bulgin 4000 Series C Type

ما برآنیم که در سایت panaps  به طور کامل این نوعی جدید از فن آوری اتصالات را معرفی کنیم که باعث ورود به صنعت و کاربردهای مختلف در فضای باز از جمله فضاهای دریایی، پزشکی، حمل و نقل و ارتباطات از راه دور می شود، طیف جدید کابل های اتصال دهنده‌ی USB Type C Bulgin انواع اتصالات برای محیط های سخت را هم کاملا تضمین می کند به این معنی که حتی آخرین نوع اتصال دهنده نیز می تواند با امنیت کامل در برابر رطوبت، خاک، شوک و دمای شدید محافظت شود.

مطالب مرتبط:

  • برای خواندن مطالب بیشتر در حوزه تکنولوژی می توانید به این  سایت  مراجعه کنید.
  • شما می توانید برای خرید محصولات در حوزه تکنولوژی به وب سایت panapc.ir مراجعه کنید.

منبع:

  • https://www.nytimes.com/wirecutter/reviews/best-micro-usb-cable/

کارشناس پانا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 78 = 88