تاریخچه وبکم و بهترین برند های آن

بهترین وبکم ها

تاریخچه وبکم

تاریخچه وبکم را شاید بتوان از سال 1991 میلادی دانست. در سال ۱۹۹۱، ۱۵ پژوهشگر در آزمایشگاه کامپیوتر دانشگاه کمبریج در انگلستان مشغول کار بودند. آنها فقط یک قوری قهوه داشتند که در یکی از اتاق‌ها بود، گنجایش قهوه‌ ساز آنقدر نبود که در هر نوبت، بتواند فنجان‌ های همه آنها را پر کند و به علاوه آنها حال و حوصله نداشتند که برای مطلع شدن از وضعیت قوری دو سه طبقه بالا و پایین بروند و دست‌خالی برگردند.ا آنها تصمیم گرفتند که تصویر زنده‌ای از قوری قهوه را روی یک شبکه لوکال ببرند. آنها برای این کار از دوربینی استفاده کردند که تصویر سیاه سفید با ابعاد ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل را به کارت ویدئوی یک کامپیوتر Acorn Archimedes می‌ فرستاد.

آنها از پروتکل X Window System  استفاده کردند و یکی از اعضا، نرم‌ افزار کلاینت و دیگری هم نرم‌ افزار مربوط به سرور را نوشت.

حالا دیگر لازم نبود برای اطلاع از دم آمدن قهوه به آشپزخانه بروند. آنها می توانستند با نگاه کردن به گوشه مانیتورشان وضعیت قهوه را ببینند.

این دوربین پخش زنده، که همان نخستین وبکم دنیا شناخته می شود، در نوامبر سال ۱۹۹۳، به اینترنت متصل شد و از آن موقع همه کاربران اینترنت قادر به دیدن تصاویر ارسالی شدند. از آن زمان، این وبکم یکی از نقاط عطف وب، در روزهای نخستین پیدایش شد.

جالب است بدانید که پخش زنده این وبکم تا ۲۲ آگوست سال ۲۰۰۱، ادامه داشت. در آن زمان قوری قهوه،  همان قوری قهوه ایی که پژوهشگران ما آن را می دیدند، در سایت eBay برای فروش گذاشته شد و  یک نفر موفق شد آن را به قیمت ۳۳۵۰ پوند، بخرد.

چه ویژگی در وبکم ها مهم است

شاید مهم‌ترین ویژگی یک وبکم کیفیت دوربین آن باشد. وبکم‌ها نیز دقیقاً همانند دوربین‌ های عکاسی یا دوربین‌ های به کار گرفته شده در تلفن‌های همراه شامل کیفیت‌ های متفاوتی می‌شوند. کیفیت وبکم را باید نسبت به نیازتان انتخاب کنید. آیا برای استریم نیاز دارید یا برای ملاقات آنلاین؟

برترین وبکم های دنیا کدامند؟ بیایید به بررسی برخی از برترین وبکم های دنیا برویم.

1 . وبکم لاجیتک C922 بهترین برای استریم

 وب کم لاجیتک C922

وبکم C922 Pro یکی از بهترین و پرطرفدار‌ترین محصول تولید شده توسط شرکت محبوب لاجیتک (logitech) است. این وب‌کم با دوربین با‌کیفیت خود به شما امکان ارتباط تصویری را داده و تصاویری شفاف  تولید می‌کند. C922 Pro از میکروفون مناسبی بهره می‌برد و صدای کاربر را به صورت با‌کیفیت ارسال می کند. با استفاده از این شما می ‎توانید ویدیوهایی با کیفیت HD و با ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد، همچنین دوربین آن توانایی فیلم‌برداری full HD را نیز دارد ولی در این حالت۳۰ فریم در هر ثانیه ضبط می‌کند.

2. لاجیتک meetup بهترین برای ملاقات و جلسات آنلاین

 لاجیتک  MeetUp

دوربین Meetup یکی از جدید‌ترین محصولات شرکت لاجیتک است. یکی از مشکلاتی که کاربران در زمان برگزاری ملاقات آنلاین دارند، ساکن بودن دوربین است. این مشکل به خصوص زمانی آزار دهنده می‌شود که تعداد افراد حاضر در جلسه زیاد باشد. حال شرکت لاجیتک با دوربین Meetup این مشکل را حل کرده است.

 این دوربین با قابلیت چرخش افقی و عمودی خود، می‌تواند هر زاویه و هر نمایی از جلسه را تحت پوشش قرار دهد. اما مزیت اصلی آن این جاست که این چرخش با یک کنترل رخ می دهد و به شما این اجازه را می دهد که در حین برگزاری جلسه، بدون بر هم زدن آن، دوربین را در زاویه‌ی ایده‌آل تنظیم کنید. دوربین Meetup همچنین یکی از با کیفیت‌ترین وب‌کم‌های موجود در بازار است

3. ای فورتک مدل PK-930H

این دوربین بهترین و با ارزش ترین دوربین نسبت به قیمتش است. شرکت A4Tech در میان تولید کنندگان تجهیزات کامپیوتری به تولید محصولاتذ با کیفیت و با قیمت مناسب مشهور است. در بین دوربیین های کم قیمت با کیفیت نیز می‌توان در میان محصولات این شرکت وبکم PK-930H را پیدا کرد. PK-930H مانند هم نوع های گران‌ قیمت خود در بازار از لنزی حرفه‌ ای با قابلیت کنترل از راه دور بهره نمی‌ برد، با این حال ویژگی‌ هایی دارد که می‌تواند در محدوده‌ی قیمت خود به خوبی جلب توجه کند.

پیش از هر چیزی باید به طراحی زیبای آن اشاره کرد که امکان تنظیم دوربین در زوایای مختلف را فراهم می‌ سازد. هر چند این وب‌کم توانایی ضبط بیش از ۳۰ فریم در ثانیه را ندارد، اما قابلیت فیلم‌ برداری تا کیفیت full HD را دارد که برای محصولی در این محدوده قیمتی بسیار قابل توجه است. در کنار این ویژگی، میکروفون خوبی که در این آن تعبیه شده است نیز برخوبی آن اضافه می کند.

مطالب مرتبط:

arman pishahang
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 78 = 86