کابل لن چیست؟

کابل لن

کابل لن چیست؟

کابل لن

کابل لن چیست؟ کابل لن یا شبکه ایجاد کننده رابطه بین دستگاه های تحت شبکه و برای فرستادن داده ها بین دستگاه های تحت شبکه استفاده می شود داده ها باید مراحل نرم افزاری و سخت افزاری مانند :

  • کد گذاری
  • دسته بندی
  • شناسایی مقصد
  • در نهایت تبدیل به یک داده با قابلیت انتقال و انتقال پیدا کنند به وسیله کابل لن یا شبکه

در کل کابل لن دارای هشت رشته سیم است که به وسیله یک سوکت به کارت شبکه دستگاه ها وصل و اطلاعات رو بین دستگاه ها منتقل می کند.

سه نوع کابل موجود است :
  1. COAXIAL (کواکسیال ) : این کابل دیگه مورد استفاده قرار نمیگیره به دلایلی مثل عدم انعطاف پذیری و محدودیت در اندازه و..
  2. فیبرنوری : این نوع کابل بیشتر در مقاصد گسترده و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد لازم به ذکر است دارای قیمت بالایی نیز است
  3. زوج به هم تابیده : این کابل بیشتر در مصارف خانگی مورد استفاده  واقع می شود.

کابل لن

کابل لن و سوکتش نیز شبیه کابل تلفن است با این تفاوت که کابل تلفن دارای دو تا چهار سیم است و سوکتش ظریف تر است اما کابل لن دارای هشت سیم و سوکت پهن تری است البته این نکته قابل ذکر است که حتما نیاز به هشت سیم نیست زیرا با چهار سیم نیز تا پهنای باند ۱۰۰ مگابیت در ثانیه رو میشه ارسال و دریافت کرد . نام سوکت این کابل  RJ45 ، RJ مخفف Registered Jack است  این سوکت باید در دو سر کابل لن وجود داشته باشد روی تمامی دستگاه ها پورت لن وجود دارد این کابل به وسیله سوکت RJ45 به دستگاه ها وصل می شود .

اجزای کابل لن

کابل لن

همانطور که گفتیم کابل لن دارای ۸ سیم با رنگ های مختلف  ۴ رنگ اصلی و ۴ رنگ فرعی است.  که رنگ های اصلی شامل : سبز، نارنجی، آبی، قهوه ای . رنگ های فرعی از ترکیب رنگ های اصلی با سفید تشکیل می شوند که شامل: سفید سبز، سفید نارنجی، سفید آبی، سفید قهوه ای ترکیب یک رنگ اصلی و فرعی باهم یک زوج می شود سیم رنگ اصلی برای ارسال سیگنال های مثبت  و رنگ فرعی برای ارسال سیگنال های منفی در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط:

مهدیس جعفری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

52 + = 61